RECENZE

 

Hudební recenze: Dvě nové desky z Beef Records včetně remixu od českého Dekades

Australsko-Český label Beef pod vedením našeho DJe Schwy asi nezná slovo prázdniny anebo toto vydavatelství sídlí u bazénu s obřím větrákem a barem plným nejrůznějších míchaných nápojů. Jinak si neumím vysvětlit to, že i přes tepoty šplhající v těchto týdnech neúprosně vzhůru, vydává tento label další dva nové releasy, v pořadí již třináctý a čtrnáctý. Ale co, špetka toho hovězího přece přijde k chuti i ve vysokých teplotách a tak si můžete dát třeba medium bifteček v podobě EP "Egoist" od Nopa anebo libovou svíčkovou coby remixový vinyl singlu "Fractures" od projektu Deepchild.

 

Výhoda tohoto hovězího je prostá: kulhavky ani slintavky se bát v žádném případě nemusíte. A to ani v případě fláku masa z dovozu. Ostatně právě dovozové maso je tentokrát u Beef Records na skladě a to jak v případě EP "Egoist", tak také v případě remixového vinylu "Fractures", který jsme vám už nedávno představovali ve své první verzi, mimo jiné s remixem českého dua WeKi.

Desku z Beef Records s pořadovým číslem 13 má na svědomí Nop. Ale kdo to vlastně je? Nop pochází z Japonska. V jeho občanském průkazu naleznete jméno Hiromichi Honda a z roku narození odvodíte, že je mu právě šestadvacet. Na scéně se nepohybuje příliš dlouho, ale jeho hudbu již můžete nalézt u labelů SOG Chrome Records, Frame Recordings nebo Bag Shirt Records. Muziku dělá převážně houseovou, aniž by se bránil jakémukoliv drobnějšímu škatulkování. Slýchávat v jeho případě můžete jak progresivní, tak víc techy sound. Na jeho novém EP "Egoist" naleznete hned dva jeho nové tracky a tři různé remixy včetně jednoho z českých luhů a hájů, od jihlavského projektu Dekades.

Titulní skladba s názvem "Egoist" přináší progresivní sound v houseovém tempu, tedy nejspíš nic, čím by mladý Japonec překvapil. To ale neznamená, že se při tomto tracku budete nudit. Jednoznačně klubový charakter skladby bez potíží snesete i na menším soundsystému u vás doma, ale proč se tak omezovat, že? :) V tracku nenajdete žádnou souvislou melodii, jen melodické smyčky a zvuky, které doplňují lehce temnější spodek. Náplní tohoto songu je jednoznačně hravost a ruku v ruce s ní jde i menší náročnost na celkový engine skladby, který je do značné míry po celou délku skladby složen ze stále se opakujících složek, kterých není mnoho, ale naneštěstí skladba nezačne ani jednou po celých sedm minut délky nudit. Snad ještě víc se ale pobavíte u druhé skladby "Salt And Sugar", která těží ze skvěle padnoucích zvuků tvořících melodickou náplň skladby. Houseový rytmus je už skoro samozřejmost, ovšem různé synthetizéry a kytary tvořící melodické sekvence ho brilantně doplňují. Navíc tahle skladba se mnohem více snese i mimo klubové prostředí.

Tři remixy z nichž dva patří titulnímu songu "Egoist". Ten první patří projektu Prime Time působícím ve francouzském labelu Bus Records. Jeho remix je charakteristický tupějším beatem micro houseu s celkem provařeným staccato motivem a poměrně monotónním zvukem. Zní to trochu lacině, leč pořád to patří k tomu lepšímu, co na poli minimal/micro houseu poslední dobou vychází. Druhý remix skladby "Egoist" je už ryze české výroby. Do parády si ho vzal jihlavský Dekades a co se stavby týče, je v podobném, minimal/tech-house duchu. Začátek zní nadmíru tajemně, trochu jako když se na ranní mýtině v hlubokém lese probouzí život, ale když se pak přidá beat, vše už je relativně v normálu. Oproti Prime Time remixu je tento opatřen mnohem více sexy a groovy spodkem a potěší i sem tam 8-mi bitový zvuk. Jediný remix věnující se skladbě "Salt And Sugar" má na svědomí projekt D.Sens, taktéž působící ve francouzském labelu Bus Records. Opět jde o práci v režii micro houseu a opět jako v případě Prime Time remixu skladby "Egoist", jsou tu ony známé staccato zvuky, které už mi lehce lezou krkem. Copak nejde minimal dělat i bez nich? D.Sens, vlastním jménem Matthieu Delepau, však věděl, jak si mě získat a proto po třetí minutě zahrál trochu na sentimentální notu a se zastřenými melodickými plochami vykouzlil neskutečně příjemnou atmosféru.

O něco novější vinyl od Beef Records, alespoň co se týče vyššího čísla v katalogu, je remixový vinyl singlu "Fractures". Producenta Ricka Bulla aka Deepchild jsme vám již představovali v recenzi prvního vinylu tohoto singlu, který vyšel letos v květnu pod katalogovým číslem BEEFEP004 a jehož recenzi si můžete přečíst kliknutím zde. Ke třem původním remixům se přidaly čtyři nové včetně jednoho od samotného Nopa. Jeho remix se nese v poklidném duchu s nasekanými zvuky, které tvoří hlavní melodickou linku a i když co do líbivosti na některé verze z původního vinylu, hlavně na originál, nedosahuje, je to příjemná verze.

Jednu z verzí má na svědomí také poměrně respektovaný producent Dave Basek, kterého můžete znát i pod několika jinými přezdívkami (Dave Brammah, Mista Spalding) či názvy projektů, ve kterých spolu s jinými působí (Basek & Lycenko, 20 For 7, Junkbeats, Kriece & Basek). Jeho remix na první, ne tolik podrobný poslech, možná lehce evokuje nerovný rytmus, ale je to jen klam. Rytmika je rovná jako ryska na školním trojúhelníku, nicméně má pěknou strukturu. Celý remix je velmi deep a po zvukové stránce je rozhodně dobře vyladěn. Další remix má na svědomí duo Fiord, které by mělo být známé příznivcům převážně progressive tranceu. Znát ho však budou spíše pod názvem Antix. Pod nickem Fiord ovšem Barton Strom a jeho brácha Hayden Strom produkují o něco temnější muziku plnou deep nálad a ploch. Tak je tomu alespoň v jejich remixu, který je pro mě tím nej z celého vinylu. Poslední remix v extra dlouhém provedení má na svědomí rodák ze Sydney, Stick Figures. Ten si se skladbou "Fractures" pohrál na ploše více jak deseti minut v intencích progressive houseu. V klubu to bude pastva pro uši a pro DJe vděčná záležitost nabízející pro svou minutáž i trochu toho odpočinku :)

Oba dva nové přírůstky do katalogu Beef Records jistě zaslouží pozornosti. Obzvláště pak vinyl od Japonce Nopa mě zaujal a to také díky velmi konkurenceschopnému remixu z českého prostředí, díky projektu Dekades. Nové remixy ke skladbě "Fractures" jsou také fajn, nicméně nejsou od sebe až tak výrazně odlišné a tak osm různých verzí pro tuto skladbu shledávám už jako lehce nadbytečnou záležitost.

Hodnocení: "Egoist" – 80%, "Fractures" (remixes) – 75%

NOP – EGOIST
formát: 12"
čas: 34:27
label: Beef Records
kat.č.: BEEF013
info:
www.beefrecords.net/, www.myspace.com/beefrec

DEEPCHILD – FRACTURES (REMIXES)
formát: 12"
čas: 31:30
label: Beef Records
kat.č.: BEEF014
info:
www.beefrecords.net/, www.myspace.com/beefrec

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016